1. Februar 2017

Insta Seams & more .:. January

sewing, nähen, DIY, bellsleeves, glockenärmel
Two DIY bellsleeve tops: I haven't blogged the striped one, the tartan one I wore over the christmas holidays.
Zwei selbstgenähte Tops mit Glockenärmeln: das gestreifte Oberteil habe ich noch nicht gebloggt, das Karotop hatte ich über die Weihnachstfeiertage getragen.

My sewing space (Glas* filled with thread, Chanel book*, cups by Arne Jacobsen with letters*)

One of my christmas presents: Starboy by The Weeknd* and a gift to myself: the Acne scarf*.
Eines meiner Weihnachtsgeschenke: das Album Starboy von The Weeknd* und ein Geschank
an mich selbt: ein Schal von Acne*.

sewing, nähen, DIY,toaster sweater, sew house seven
I really like .pdf patterns, the cutting and glueing is like meditation. 
This is the pattern of my Toaster Sweater #1 by Sew House Seven (the finished sweater is below).
Ich mag es, .pdf Schnittmuster zu verwenden, das Schneiden und Kleben ist wie Meditation für mich.
Dies ist der Schnitt meines Toaster Sweaters #1 von Sew House Seven (unten seht Ihr das fertige Projekt)

sewing, nähen, DIY,toaster sweater, sew house seven
The finished Toaster Sweater #1, I wore it here in my last blogpost.
Der fertige Toaster Sweater #1, ich hatte ihn in meinem letzten Blogpost gezeigt.

When I was a child, I loved watching Princess Fantaghiro* (based on a fairy tale from Tuscany, Italy). 
The Heroine is a strong and independant princess, who fights for her love. 
Als Kind liebte ich die Filme über Prinzessin Fantaghiro* (basierend auf einem toskanischen Märchen).
Die Helding ist eine starke und unabhängige Prinzessin, die für ihre Liebe kämpft.

Cleo (the dog of my parents in law) and me on the last day of 2016, watching the sunrise. 
I finished this coat right before christmas (blogged here). 
Cleo, der Hund meiner Schwiegereltern und ich, während des letzten Sonnenaufgangs des Jahres 2016. 
Die Cabanjacke habe ich noch kurz vor Weihnachten fertig genäht (hier gebloggt).

Full Moon - Vollmond

Makoto Berlin, japanisches Restaurant, japanese restaurant
First stop 2017 was Berlin, we went there for a short trip and visited our favorite japanese restaurant: Makoto
I lived one year in Japan and the meals here are absolutely authentic (the staff is all Japanese) and 
it always reminds me of my stay in Japan. 
Unser erster Ausflug 2017 ging spontan nach Berlin, wo wir natürlich unser liebstes japanisches Restaurant
besuchen mussten: Makoto. Ich habe ein Jahr in Japan gelebt und die Gerichte in diesem Restaurant
sind absolut authentisch (die Kösche und das Personal sind auch alle aus Japan) und
erinnern mich immer an meinen Japanaufenthalt.

sewing, nähen, DIY, Vogue patterns, McCalls patterns
Sunday walk with the my DIY coat from last year (pattern: Vogue pattern #9136).
Sonntagsspaziergang mit meinem selbstgenähten Mantel aus dem letzten Jahr (Schnitt: Vogue #9136).

sewing, nähen, DIY, alt om haandarbejde, Lust auf Handarbeiten
I really like the danish sewing magazine Alt om haandarbejde (this is the German issue).
Ich mag die dänische Zeitschrift "Lust auf Handarbeiten" sehr gern (auch wenn der Titel bissl altbacken klingt).

Chloe, The Body Shop

sewing, nähen, DIY, closet case patterns, ginger jeans
These are the back pockets of my Ginger Jeans by Closet Case patterns with my monogram ST. 
Dies sind die Potaschen für meine Ginger Jeans von Closet Case patterns mit meinen Initialen ST.

Have a great start to the new month of February.
Sincerely, Stef
Habt einen guten Start in den Februar, Ihr Lieben.
Liebe Grüße,
Stef
*Affiliates

1 Kommentar: